შორენა ბეგაშვილი, ქეთა თოფურია, დევიდ ბექჰემი და სხვები “ლაბუბუს” თოჯინებით – რა ღირს მოდური აქსესუარი და რატომ გახდა მსოფლიოში ასეთი პოპულარული

1 month ago 7

ის, რაც Pop Mart-მა ლა­ბუ­ბუს წყა­ლო­ბით 2019 წელს და­ი­წყო, 2025-ში კულ­ტუ­რულ მოძ­რა­ო­ბად იქცა. ლა­ბუ­ბუს თო­ჯი­ნე­ბი პირ­ვე­ლად 2019 წელს გა­მოჩ­ნდნენ ბა­ზარ­ზე, მაგ­რამ მათი ნამ­დვი­ლი დი­დე­ბა 2025 წლი­დან და­ი­წყო – ისი­ნი ვირუ­სუ­ლად დაბ­რუნ­დნენ მა­ღა­ზი­ის ვიტ­რი­ნებ­ში. უცხო­უ­რი მე­დი­ის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ამ­ჟა­მად ლა­ბუ­ბუს ახალ პარ­ტი­ებ­ზე რი­გე­ბი დი­ლის 3 სა­ათ­ზე იწყე­ბა. ეს უკვე გა­ცი­ლე­ბით მე­ტია, ვიდ­რე სა­თა­მა­შო – ეს კულ­ტუ­რუ­ლი ფე­ნო­მე­ნია.

მარ­კე­ტინ­გუ­ლი გე­ნი­ა­ლუ­რო­ბა

Pop Mart-მა შე­სა­ნიშ­ნა­ვად გა­მო­ი­ყე­ნა ძვე­ლი ტაქ­ტი­კე­ბი ახალ დრო­ში. ლა­ბუ­ბუს თო­ჯი­ნე­ბი ყუ­თებ­ში იყი­დე­ბა და შენ არ იცი, რო­მელ ლა­ბუ­ბუს ფი­გუ­რას მი­ი­ღებ. ეს ლა­ტა­რი­ის ეფექ­ტი ზრდის მო­ტი­ვა­ცი­ას და ამ­ძაფ­რებს შე­ძე­ნის სურ­ვილს. ყვე­ლა­ფე­რი გა­მიზ­ნუ­ლია იმა­ზე, რომ უბ­რა­ლო ყუ­თის გახ­სნა პა­ტა­რა თავ­გა­და­სავ­ლე­ბად აქ­ცი­ოს.

ყვე­ლა­ფე­რი გა­მიზ­ნუ­ლია იმა­ზე, რომ უბ­რა­ლო ყუ­თის გახ­სნა პა­ტა­რა თავ­გა­და­სავ­ლე­ბად აქ­ცი­ოს.

შო­რე­ნას ბე­გაშ­ვი­ლის ლა­ბუ­ბუ­ე­ბი

ამას­თან, Pop Mart-მა ხე­ლახ­ლა შექ­მნა უკვე გა­მოც­დი­ლი Beanie Babies-ის სტრა­ტე­გია – უშ­ვებს ათო­ბით ვა­რი­ანტს, მცი­რე რა­ო­დე­ნო­ბით და დრო­ე­ბი­თი წარ­მო­ე­ბით. შე­დე­გად, ლა­ბუ­ბუ გა­და­იქ­ცა კო­ლექ­ცი­ო­ნე­რულ ობი­ექ­ტად, რომ­ლის იშ­ვი­ა­თი ფი­გუ­რე­ბი eBay-ზე 300 დო­ლა­რი­დან იწყე­ბა და 1,500-მდე ადის.

რო­გორ შე­იქ­მნა ლა­ბუ­ბუ

ლა­ბუ­ბუს ვი­ზუ­ა­ლი ჰონგკონ­გე­ლი არ­ტის­ტის, კა­სინგ ლან­გის იდე­აა, რო­მე­ლიც ნი­დერ­ლან­დებ­ში გა­ი­ზარ­და. მისი შთა­გო­ნე­ბა ჩრდი­ლო­ე­თის მი­თო­ლო­გია და ილუსტრი­რე­ბუ­ლი წიგ­ნე­ბის სე­რია იყო. თო­ჯი­ნე­ბი ჰიბ­რი­დულ სტილ­შია შექ­მნი­ლი – ბეწ­ვი­სა და ვი­ნი­ლის ნა­ზა­ვი, რომ­ლე­ბიც ერ­თდრო­უ­ლად ფა­ფუ­კი­ცაა და ოდ­ნავ სა­ში­შიც.

ლა­ბუ­ბუს ფე­ნო­მე­ნი ბავ­შვებ­ზე კი არა, მოზ­რდი­ლებ­ზეა გათ­ვლი­ლი. თო­ჯი­ნა იქცა მო­დურ აქ­სე­სუ­ა­რად – ხელ­ჩან­თებ­ზე და­კი­დე­ბუ­ლი პა­ტა­რა ტო­ტე­მით, რო­მე­ლიც ჩვენს ემო­ცი­ებს გა­მო­ხა­ტავს.

დე­ვიდ ბექ­ჰე­მის სთო­რი ინ­სტაგ­რამ­ზე

Blackpink-ის ლი­ზამ პირ­ვე­ლი გა­მო­ა­ჩი­ნა ლა­ბუ­ბუ, რა­საც მოჰ­ყვა რი­ა­ნა, დუა ლიპა და დე­ვიდ ბექ­ჰე­მი. ინ­სტაგ­რა­მი და TikTok მათი ვი­დე­ო­ე­ბით აივ­სო. და ეს ყვე­ლა­ფე­რი უკვე მოძ­რა­ო­ბად იქცა.

ამე­რი­კე­ლი დი­ზა­ი­ნის მკვლე­ვა­რი გოზ­დე გონ­ჯუ ბერ­კი აღ­ნიშ­ნავს, რომ ასე­თი ტრენ­დე­ბი კულ­ტუ­რულ კონ­ტექ­სტში იბა­დე­ბა – ისი­ნი პა­სუ­ხო­ბენ თა­ნა­მედ­რო­ვე ში­შებს, ტექ­ნო­ლო­გი­ურ ცვლი­ლე­ბებს და იმ ემო­ცი­ებს, რო­მელ­თა სი­ტყვე­ბით გა­მო­ხატ­ვა გვი­ჭირს. ლა­ბუ­ბუ იმ სი­ხა­რუ­ლის პა­ტა­რა მო­რე­ვია, რო­მელ­საც მოზ­რდი­ლე­ბი ბავ­შვურ სი­მარ­ტი­ვე­ში ეძე­ბენ.

ჩი­ნუ­რი ბაზ­რის სი­გი­ჟე და რე­კორ­დი 150,000 დო­ლა­რად

2025 წლის ივ­ნის­ში, პე­კინ­ში, ადა­მი­ა­ნის ზო­მის ლა­ბუ­ბუს ფი­გუ­რა გა­ი­ყი­და 150,000 დო­ლა­რად – რაც მსოფ­ლი­ოს ყვე­ლა­ზე ძვი­რა­დღი­რე­ბულ სა­თა­მა­შოდ იქცა.

Pop Mart-ის შე­მო­სა­ვა­ლი კი 2024 წელს გა­ორ­მაგ­და – 1.8 მი­ლი­ო­ნი აშშ დო­ლარს მი­აღ­წია და კომ­პა­ნი­ამ გა­ი­ტა­ნა პრო­დუქ­ცია იტა­ლი­ა­ში, ეს­პა­ნეთ­სა და სხვა ქვეყ­ნე­ბის ბაზ­რებ­ზე.

სა­ქარ­თვე­ლო…

ლა­ბუ­ბუს ფე­ნო­მე­ნი სა­ქარ­თვე­ლო­შიც შე­მო­ვი­და. პირ­ვე­ლად სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში ლა­ბუ­ბუს თო­ჯი­ნით შო­რე­ნა ბე­გაშ­ვი­ლი გა­მოჩ­ნდა იტა­ლი­ა­ში მოგ­ზა­უ­რო­ბი­სას. ის ვი­დე­ო­ში ამ­ბობს, რომ თო­ჯი­ნა eBay-ზე გა­მო­ი­წე­რა და თვე ნა­ხე­ვა­რი ელო­და.

ამის შემ­დეგ, ლა­ბუ­ბუ ქეთა თო­ფუ­რი­ა­მაც აჩუ­ქა შვილს – ქარ­თუ­ლი ვარ­სკვლა­ვე­ბიც აქ­ტი­უ­რად ჩა­ერ­თნენ ამ ვირუ­სულ ტრენდში.

სრულად წაკითხვა